maskrosjossi

Direktlänk till inlägg 8 maj 2016

Finland :)

Av Jossi .. - 8 maj 2016 20:25

Hejhej igen!
Innan jag skriver så vill jag påminna er att skriva frågor på min blogg som jag kan svara på för just nu är det ingen som har skrivit frågor på bloggen så skriv gärna frågor om ni kommer på några.

Hur som helst så har jag vart i Finland under kristihimmelsfärdshelgen för att min mammas morbror gick hastigt bort i en stroke tror jag att det var, för han hade vart ute och cyklat och när han kom hem så trillade han helt plötsligt ihop och när hans fru kom hem från handlingen så hittade hon honom på golvet. Så när vi kom dit på torsdag kväll så gjorde vi inte så mycket, men sen på fredag så var vi och hälsade på typ hela dagen förutom att vi for till Jakobstad en sväng. Sen på lördag var det begravning och minnesstund och det var rätt så jobbigt eftersom jag först och främst tänkte på pappa då för pappa dog också hastigt bort i en trafikolycka och sen så var ju mammas morbror friskast och piggast utav alla mammas morbröder så det var inte riktigt han som skulle dö men det var ju hans tid och det finns ju ingenting man kan göra nånting åt. Det var annars jätte roligt att vara i Finland och träffa alla igen som man inte har sett på jätte länge, fast dom flesta av mammas morbröder och doms fruar var ju under pappas begravning i början av förra året fast det är ju ändå ett tag sen sist man såg dom så man börjar ju sakna dom. Sen har man ju inte vart till Finland sen man flyttade hemifrån så det är ju 5 år sen man var dit och det är ju en sak som var jätte roligt att få fara dit igen. Nästa gång man far dit är i augusti, då är i där en vecka och det kommer bli jätte roligt, jag längtar redan nu dit.

Men nu har jag inge mer att skriva så hejdå och kram :) <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jossi .. - 23 mars 2016 19:08

Hallå. Ursäkta att jag inte har bloggat på ett tag men det är för att jag har haft ganska mycket i skolan osv. Det som har hänt sen sist jag skrev är att jag har för första gången sen jag flyttade till kottis på min kusins bröllop, där det var otrol...

Av Jossi .. - 9 februari 2016 10:07

Hejhej igen! Idag är det exakt 1 år sedan min mest älskade och käraste pappa lämnade oss här på jorden. Jag saknar honom fortfarande oerhört mycket och hoppas verkligen att vi kommer ses snart i himmelen. Det har blivit lite bättre sen han gic...

Av Jossi .. - 11 januari 2016 19:36

Hejhej igen! Det var verkligen ett tag sen jag skrev på den här bloggen, jag ska försöka skriva mer här. Sist jag skrev så har det hänt mycket. Jag har hunnit flytta till ett annat familjehem som är 2 km utanför ötå, en liten by som heter Haap...

Av Jossi .. - 18 oktober 2015 20:46

Hejhej igen! I helg så har jag tillsammans med min syster varit till Sthlm för att Maskrosbarn firade 10 år så dom hade en gala där så vi ville vara där då. Galan var på fredag från klockan 4 till klockan 9 på kvällen. Jag ska säga att förutom lägre...

...

Av Jossi .. - 3 oktober 2015 15:45

HejHej Igen!   Det var ett tag sen sist man skrev på den här bloggen, men det är för att jag liksom inte har hunnit med att skriva och sen är det för att jag inte kommer på något att skriva heller så det vore ju bra om ni kunde komma med förslag ...

Ovido - Quiz & Flashcards